Ze zien er misschien uit als saaie en smakeloze afbeeldingen, maar snelle responscodes zijn snel in opkomst als de manier om informatie op te slaan en over te dragen. Hoewel de toenemende populariteit van de tweedimensionale QR-codes ten opzichte van enkeldimensionale streepjescodes voornamelijk zou voortvloeien uit de hoeveelheid informatie die de eerste kan bevatten, is dit slechts het topje van de ijsberg. Er zijn verschillende redenen waarom deze codes zo populair zijn geworden dat ze tegenwoordig wereldwijd worden gebruikt.
De behoefte aan multidimensionale codes werd gevoeld om de beperking te overwinnen die werd veroorzaakt door streepjescodes die maximaal 20 numerieke cijfers konden bevatten. Met zo’n beperkte opslagcapaciteit bevatten streepjescodes de absolute minimale details van een product en konden ze alleen worden gebruikt om producten en goederen digitaal te volgen. Zelfs met deze beperkte functionaliteit zijn barcodes zelf enorm populair. Dus wat zou de impact zijn als het mogelijk zou zijn om gedetailleerde informatie via duizenden alfanumerieke tekens in dergelijke codes op te slaan?
Hoewel het waar is dat de informatieopslagcapaciteit een overheersende factor is in de populariteit van deze 2D-codes, zijn er enkele andere factoren die bijdragen aan het succes ervan, zoals het gemak bij het maken van deze codes, het brede bereik van deze tool, het gemak om ze te ontcijferen en de vele toepassingen waarvoor ze kunnen worden gebruikt.
Er zijn tegenwoordig veel gratis free qr code generator beschikbaar waarmee u een Quick Response-code kunt maken voor wat u maar wilt. U kunt deze codes gebruiken om uw bedrijf op de markt te brengen, te adverteren en te promoten, een breed scala aan digitale informatie beschikbaar te stellen aan mensen, zoals videobestanden, afbeeldingen of gedrukte inhoud, ze te gebruiken in vliegtickets, evenementtickets, ze te gebruiken in plaats van gebruikershandleidingen , enz. – de lijst is een beetje eindeloos. Een van de meest voorkomende behoeften die deze codes uitvoeren, is de mogelijkheid om uw zakelijke websites mobiel bewust te maken.
Natuurlijk, hoewel het maken van Quick Response-codes gemakkelijk en gratis kan zijn, zouden ze geen zin hebben tenzij de doelbestemming in staat is om de codes te ontcijferen. De hele oefening is zonde als de mensen niet zijn uitgerust met QR-codelezers en scanners om de informatie te interpreteren.
Hoewel het voor de gewone man misschien niet logisch lijkt om een scanner te kopen om deze codes te lezen, hebben de grote populariteit en het uitgebreide gebruik van smartphones dergelijke scanners toegankelijk gemaakt voor de gewone man, waardoor hij deze codes gemakkelijk kan interpreteren. Zo kunnen deze fantastische codes nu effectief worden gecommuniceerd naar een wereldbevolking, waardoor ze zo enorm populair zijn.